ניוזלטר יולי 2012

 

קול קורא – הגשת מועמדות לפרס דרור לשנת 2012

כדי להנציח את שמו של דרור שטרנשוס ז"ל, בחרנו – אג'נדה, משפחתו של דרור וקבוצת חברים קרובים – לייסד פרס שנתי שיינתן לאדם או לארגון שהצליח להעלות נושא חברתי למודעות ציבורית ותקשורתית, אם בדרך של קמפיין תקשורתי או ציבורי, אקטיביזם, או הפצה בדרכים אלטרנטיביות, דרך האינטרנט, רשתות חברתיות וכד'. בשנים קודמות הפרס בסך 25 אלף ₪, הוענק לקמפיינים הבאים:

2011 – המחאה החברתית – ב' זה אוהל, בהובלת דפני ליף, סתיו שפיר, רגב קונטס, יונתן לוי, רועי        נוימן, אלון-לי גרין, שיר נוסצקי ואורלי וייסלברג

2010 – הקמפיין למניעת גירוש ילדים של מהגרי עבודה מטעם עמותת "ילדים ישראלים" בהובלת          רותם אילן.

לפרטים על המועמדים הסופיים בשנים קודמות ולמידע נוסף על דרור ועל הפרס, לחצו כאן.

 

אנחנו קוראים לאנשים או לארגונים להגיש מועמדות לפרס דרור 2012.

לחצו כאן לפרטים נוספים על הגשת המועמדות לפרס.

סיכום מכנס בנושא יחסי עיתונאים ויחצני"ם/דוברים

בחודש יולי התקיים כנס של ארגון העיתונאים החדש, (אחראית תוכן הכנס – אירית דולב), תחת הכותרת "קונטרול שיא" בנושא יחסי העבודה בין עיתונאים ליחצני"ם/דוברים. להלן כמה מהדעות והתובנות שהובעו בכנס:

ד"ר צבי רייך, חוקר תקשורת מאוני' בן גוריון הדגיש בעיקר את ההיבטים השליליים שבהשענות העיתונות על יח"צ – לדבריו יחצני"ם מציגים אמת חלקית שאינה משרתת את העבודה העיתונאית. הוא צטט את חוקר התקשורת הנודע מרשל מקלוהן, שדימה את העיתונאי לבובה אשר המפעיל שלה (היחצ"ן) מדבר מגרונה כמו פיתום.

גלית חמי, עורכת העיתון כלכליסט, סיפרה על הנוהל החדש שהיא הנהיגה בעיתון בימי רביעי: "חוזרים למקורות – יום ללא יחצני"ם". לדבריה, היא הבינה שיש בעיה בהרגלי העבודה של עיתונאים, אשר התרגלו לעבוד בעיקר מול יחצני"ם. היחצני"ם הם גורם שנוח לעיתונאים לעבוד מולו – הם מקצועיים, בקיאים בחומר, זמינים, נחמדים וכיוון שיש להם לעיתים מגוון לקוחות, הם מקור לאייטמים רבים. הבעיה היא שהעיתונאים הפכו למנותקים מהשטח – הם אינם מכירים את האנשים בתחום שהם מסקרים. כמו כן, כיוון שעיתונאים נשענים במידה רבה על הצעות שמגיעות מיחצני"ם, הם יוזמים פחות סיפורים מתוך רעיונות שלהם עצמם. איך עובד יום ללא יחצני"ם? מותר לעיתונאים לדבר עם יחצני"ם באותו יום, אך הם צריכים גם לדבר ישירות עם האנשים הרלוונטיים לכתבה. המטרה כאמור היא שהעיתונאים יכירו את השטח ויוכלו לשאול שאלות. חמי התייחסה לביקורת שמדובר בגימיק היות וזה יום אחד בשבוע – לדבריה המטרה היא להתחיל ולייצר שינוי בהרגלי העבודה ויתכן שהנוהל יורחב בהמשך לימים נוספים. לדעתה גם יום אחד בשבוע שבו עיתונאים נסמכים פחות על הודעות לעיתונות ופנויים ליזום כתבות, זה שיפור. חמי סיפרה על תגובות יחצני"ם ליוזמה שלה – כאלו של איום (נראה אתכם מסתדרים בלעדינו..) או של עלבון (מה הפכתם אותנו לספר הטלפונים שלכם?) על כך עונה חמי כי אכן, עדיף שיחצני"ם יחזרו להיות יועצי תקשורת מאחורי הקלעים ושהדיאלוג בין "השטח" ובעיקר בין בכירים בתחום הסיקור לבין העיתונאים, מייצר עיתונות יותר טובה, מקצועית ומעניינת.

מוטי שרף, מחברת "שרף תקשורת ויחסי ציבור" טען כי הלקוחות שלו כיום, בניגוד למה שהיה לפני 20 שנה, מפחדים מהתקשורת ולכן מחפשים הגנה של יועצי תקשורת. לדבריו התקשורת הפכה למאוד אגרסיבית ("כלב השמירה הפך לכלב תקיפה") ולכן הוא כיועץ תקשורת מנסה להמעיט בחשיפה התקשורתית של לקוחותיו, מה שהוא כינה "דיאטה תקשורתית". לדבריו, הבכירים עם התדמית הטובה ביותר הם אלו שלא מופיעים בתקשורת. שרף התייחס לכך שמקצוע היחצ"נות אינו מוסדר, אין לו קוד אתי או מקצועי ויש אנשים בתחום שגורמים לו נזק. במבט לעתיד, הוא חושב שגם מקצוע העיתונות וגם מקצוע היח"צ יחלשו בגלל זרימת המידע בניו-מדיה.

רונן צור, בעלים של חברת "רונן צור תקשורת", טען כי התקשורת בישראל מאוד דעתנית ואינטליגנטית והפכה למובילת קמפיינים ושזה לא התפקיד שלה. גם הוא כמו שרף חושב שהלקוחות שלו חוששים מהתקשורת.

אביב לביא, עיתונאי ומגיש התוכנית "יהיה בסדר" בגלי צה"ל, פתח ואמר כי לעיתונות יש אתוס והוא לחתור לחקר האמת ולדאוג לאינטרס הציבורי. ליחצני"ם יש אתוס שונה – לקדם את האינטרס של הלקוח ולכן עיתונאים ויחצני"ם אינם עומדים על אותה פלטפורמה. מע' היחסים דומה יותר לכזו של שופט (העיתונאי) וסנגור (היחצ"ן).  לביא דבר על רשמיו מעבודתו מול דוברים של גופים ציבוריים, שהתנהלותם מדאיגה אותו יותר מדוברים של גורמים פרטיים. למשל, "אין תגובה" מצידם זה דבר בלתי לגיטימי לדעתו ועל התגובה להיות לגופו של עניין. על הדוברים להבין שתפקידם הוא להזרים מידע. לביא סיפר שבתוכנית שהוא מגיש בגלי צה"ל, הם מנסים לעיתים לעקוף את הדוברים ומפתיעים את מקבלי ההחלטות בכך שמתקשרים אליהם ישירות. לדבריו, במקרים רבים כאשר משוחחים ישירות עם מקבלי ההחלטות מגלים שהם דווקא מאוד מעוניינים לשוחח עם התקשורת, שיש להם הרבה מה להגיד ולתרום לדיון מעמיק ושהם מייצגים היטב את הגוף בו הם עובדים. היו מקרים שבהם בכירים בקשו מהתוכנית לביים הפתעה כדי שהם יוכלו להתראיין מבלי שהדובר שלהם יחצוץ בינם לבין התוכנית.

שרון שחף, יועצת תקשורת למאבקים חברתיים, טענה שקמפיינים של פרסום ויח"צ לא מנצחים בחירות ושאם עושים דברים נכון מבחינה אידיאולוגית, אפשר להגיע להישגים. היא סיפרה על קמפיין הבחירות של "עיר לכולנו" בת"א כדוגמא להצלחה כזו. שחף התייחסה לסיקור העיתונאי של המחאה החברתית ואמרה שהמחאה קבלה המון סיקור, אך המאבקים החברתיים על התכנים ובעיות העומק, מקבלים הרבה פחות סיקור. בהתייחסה ליחסי העבודה בין עיתונאים ליחצני"ם היא דברה על מודל של שיתוף פעולה.

בחלק של הדיון, דברו מהקהל ענת באלינט, עיתונאית וחוקרת תקשורת שאמרה שיש מתח מובנה בין עיתונאים ויחצני"ם וכך זה צריך להיות – האידיאל העיתונאי הוא לדבר ישירות עם מקורות ולסנן יחצני"ם.

ענת סרגוסטי, מנכ"לית אג'נדה, אמרה כי לאוכלוסיות שונות בחברה הישראלית אין כלל אנשי יח"צ ולכן הן אינן חלק מהיחסים בין יחצני"ם לעיתונאים וכתוצאה מכך הנושאים והבעיות שלהם אינם מגיעים כמעט לסיקור התקשורתי.

ולסיום, כתבה מעניינת של הניו יורק טיימס שהתפרסמה בעברית  ב"הארץ" על כך שפוליטיקאים בארה"ב דורשים לאשר ולערוך ציטוטים שלהם בעיתונות.

קראנו, שמענו, ראינו

  • פנייה מהתוכנית "המגזין" עם אושרת קוטלר שמשודרת בערוץ 10 בימי שבת ב-20:00 – הם מעוניינים להכין כתבות בנושאים חברתיים. ניתן לפנות ללימור ולהציע סיפורים: [email protected]  050-5808226. הנושאים לתוכנית השבועית נסגרים עד יום ראשון שלפני כן.
  • רוני פיבלוביץ', שהעבירה סדנא במרתון תקשורת האחרון של אג'נדה, מייעצת לארגונים בתחום הניו מדיה דרך שתי"ל. ניתן להתעניין בקבלת ייעוץ אצל שמעון מלכה משתי"ל.
  •  TechNation אתר היי-טק וטכנולוגיה חדש מבית TheMarker ירכז את החדשות העדכניות ביותר מזירת הטכנולוגיה הישראלית לצד סיקור התפתחויות עולמיות. האתר בעריכתו של אור הירשאוגה יציג סיקור וניתוח של תעשיית ההיי-טק הישראלית, יכלול מדורי תקשורת, דיגיטל, גאדג'טים וIT.
  • שינויים שונים מתוכננים בעיתון מעריב.
  • עונה שלישית של התוכנית פנים אמיתיות בהגשתו של אמנון לוי, עולה לשידור ביום ראשון הקרוב בערוץ 10. התכנית תשודר מדי שבוע בשעה 21:00.
  • סדרת כתבות באתר "העין השביעית" על המחקר של ענת באלינט "בתוך הקופסה: מיתוג סמוי בטלוויזיה המסחרית בישראל".
  • ועדת האתיקה של רשות השידור נגד מינוי מנחם בן לצד קרן נויבך. ובינתיים הודיע בן כי לא יוסיף להגיש את התוכנית לצד נויבך.
  • מאמר של יובל דרור בעין השביעית על אופני השימוש שעושים פוליטיקאים בפייסבוק.

זזים בתקשורת

  • פז שוורץ, חברת מערכת התוכנית "השבוע" שפורקה, מונתה לכתבת מגזין במהדורה המרכזית של "חדשות 10".
  • ארנון גל, מנהל הניו מדיה של ערוץ 10 ישמש בחודשים הקרובים גם כרכז כתבים.
  • חנן גרינברג, הפרשן הצבאי של "מעריב", עוזב את תפקידו לאחר כ- 10 חודשים. גרינברג עבד ב"מעריב" לצידו של הכתב הצבאי אחיקם משה דוד והוא צפוי לסיים את תפקידו כבר בשבועות הקרובים.
  • כתבת ערוץ 2 דנה סומברג הודיעה על התפטרותה מחברת החדשות בתום ארבע וחצי שנים. סומברג שימשה בשנים האחרונות ככתבת התחבורה והתעופה, קודם לכן שימשה ככתבת הפלילים של הערוץ.
  • שחר אלתרמן מונה לעורך המשנה של תכנית התחקירים "עובדה" במקומה של יעל גולן, ששימשה בתפקיד בעונה האחרונה. אלתרמן שימש בעברו כעורך מוסף "סופשבוע" של "מעריב", סגן עורך "7 ימים" של "ידיעות" ועורך משנה של מוסף "הארץ". במסגרת תפקידו החדש יעבוד לצידו של עורך התכנית בשנתיים האחרונות, איל גונן.
  • אלעד משולם, עורך בפועל של "לונדון וקירשנבאום" בשלוש השנים האחרונות, עוזב את הערוץ. מחליפו הוא דורי רונן ששימש עד כה כעורך משנה בתכנית.
  • אפרת אברמוב הצטרפה לצוות מגזין סוף השבוע של "לילה כלכלי". היא תגיש מדי שבוע כתבת מגזין שתעסוק בנושא תרבותי-כלכלי. אברמוב הגישה את "האחות הקטנה" ולאחר מכן את המגזין היומי "אנשים" של "קשת" לצדו של דרור גלוברמן.
  • עורכת מגזין "דה מרקר" סיון קלינגבייל, תסיים את תפקידה בחודש ספטמבר. לאחר פרישתה תמשיך קלינגבייל לכתוב טור קבע בעיתון היומי של דה מרקר ובאתר.
  • שמעון וילנאי כתב החקלאות של קול ישראל, פורש מתפקידו. וילנאי, סיקר את תחום החקלאות והתעשייה בקול ישראל במשך שש-עשרה שנים.

תאריכי מנוף

12.8 יום הנוער הבינלאומי

16.8 יום הזיכרון לקורבנות הסחר בנשים

19.8 עיד אל פיטר

דרושים/ות

 

דרוש/ה: רכז/ת תקשורת וקמפיינים עבור פורום 'שותפות-שראקה'

לפורום 'שותפות שראקה'- הפועל למען חברה דמוקרטית, שוויונית ומשותפת, דרוש/ה רכז/ת תקשורת וקמפיינים.

התפקיד כולל:

-          ניסיון מוכח בפעילות תקשורתית עם כלי התקשורת הממוסדים, כולל ניסוח הודעות ותגובות לעיתונות, היכרות עם עולם התקשורת בישראל.

-          ידע וניסיון בייזום וניהול קמפיינים.

-          ידע מוכח בניהול פעילות במדיה החברתית.

-          ידע בעבודה עם קואליציות של ארגונים.

-          ריכוז והובלת עבודת צוות.

-          מחויבות לערכים של דמוקרטיה, שוויון יהודי-ערבי ושותפות יהודית-ערבית.

-      היכרות עם החברה הערבית-פלסטינית בישראל.

-     יכולת עבודה עצמאית, תוך שיתוף פעולה עם מנכ"לים/יות.

-     יכולת ניהול תקציב ועמידה בתקציב הפורום.

היקף המשרה: %75.

מועד תחילת עבודה- 19 בספטמבר 2012.

מיקום העבודה- ארגון אג'נדה, תל אביב.

נא לשלוח קורות חיים עד ה-10 באוגוסט 2012, לדורית אברמוביץ' [email protected]

 רק פניות מתאימות ייענו, התנצלות מראש.

_________________________________________________________________

לארגון Just Vision דרוש/ה רכז/ת תקשורת וקשרי קהילה בישראל

רכז/ת קשרי הקהילה בישראל י/תהיה אחראי/ת לבנות מערכת יחסים עם התקשורת הישראלית, בלוגרים ושותפים אסטרטגיים בקהילות, כדי להביא את המאמצים הלא-אלימים לסיום הכיבוש והסכסוך לתוך השיח הציבורי בישראל. רכז/ת קשרי הקהילה בישראל י/תעבוד בשיתוף עם מנהלת תחום התקשורת וההפקה ועם רכז קשרי קהילה ותכנון.

תיאור המשרה המלא באנגלית.

דרוש/ה: רכז/ת תקשורת ופרסומים בשפה הערבית | لمنظمة العفو الدولية إسرائيل مطلوب مُركز/ة إعلام ومنشورات باللغة العربية

לאמנסטי אינטרנשיונל ישראל דרוש/ה רכז/ת תקשורת ופרסומים בשפה הערבית

תיאור התפקיד:
1. תרגום חומרים, כגון הודעות לעיתונות, מאנגלית/עברית לערבית.
2. דברור דו"חות ופרסומים לתקשורת בשפה הערבית בישראל.
3. ניהול מעקב אחר פרסומים בתקשורת.
4. סיוע בהפקת חומרים פרסומיים בשפה הערבית.
5. סיוע בעיצוב אתר אינטרנט וניוזלטר בשפה הערבית.

דרישות המשרה:
1. ערבית ברמת שפת אם – חובה.
2. יכולת ביטוי וניסוח גבוהה בערבית – חובה. (בעברית – יתרון).
3. יכולת קריאה וכתיבה בעברית ובאנגלית ברמה גבוהה – יתרון.
4. היכרות עם עולם התקשורת בשפה הערבית בישראל – חובה.
5. ניסיון של שנה לפחות בעבודת יחסי ציבור בשפה הערבית – חובה.
6. שליטה מלאה ביישומי מחשב והיכרות מעמיקה עם רשתות חברתיות.
7. נכונות לעבודה עצמאית תחת לחץ ויכולת עמידה בלוחות זמנים.
8. יחסי אנוש מצוינים ויכולת עבודה בצוות.

תנאי המשרה:
היקף: 75% משרה
מיקום: משרדי אמנסטי בתל אביב
כפוף ל: מנהלת מחלקת תקשורת ופרסומים
תחילת המשרה: במהלך אוגוסט 2012

יש לשלוח קורות חיים ומכתב מקדים (בעברית ובערבית) עד ליום 31.7.2012 לדואר אלקטרוני[email protected].

נא לציין: עבור משרת רכז/ת תקשורת ופרסומים בשפה הערבית.
הפנייה מיועדת לנשים וגברים כאחד. רק פניות מתאימות תענינה.

لمنظمة العفو الدولية إسرائيل مطلوب مُركز/ة إعلام ومنشورات باللغة العربية

وصف الوظيفة:
1. ترجمة مواد مثل البيانات الصحفية، من الإنجليزية/العبرية للعربية.
2. ترويج التقارير والمنشورات للصحافة العربية في إسرائيل.
3. متابعة المنشورات في الإعلام.
4. المساعدة في إنتاج المنشورات باللغة العربية.
5. المساعدة في تصميم موقع الإنترنت والنشرة الإخبارية باللغة العربية.

متطلبات الوظيفة:
1. لغة عربية كلغة أم – إجباري.
2. المقدرة على التعبير والصياغة بمستوى عال بالعربية- إجباري. (بالعبرية – أفضلية).
3. المقدرة على القراءة والكتابة بالعبرية والإنجليزية بمستوى عال- أفضلية.
4. الاطلاع على الإعلام العربي في إسرائيل- إجباري.
5. تجربة سنة على الأقل في مجال العلاقات العامة باللغة العربية- إجباري.
6. مهارات مُثبتة في العمل على الحاسوب ومعرفة واسعة في مجال الشبكات الاجتماعية.
7. الاستعداد للعمل المُستقل تحت الضغط والالتزام بجدول المواعيد.
8. علاقات إنسانية ممتازة ومقدرة على العمل في إطار طاقم.

شروط الوظيفة:
حجم الوظيفة: %75
مكان العمل: مكاتب منظمة العفو الدولية في تل- أبيب
تتبع الوظيفة: لمديرة قسم الإعلام والمنشورات
بداية العمل: أغسطس 2012

يجب إرسال السيرة الذاتية ورسالة تمهيدية (بالعبرية والعربية) حتى تاريخ 31.7.2012 للبريد الالكتروني[email protected]. يرجى ذكر: لوظيفة مطلوب مُركز/ة إعلام ومنشورات باللغة العربية
الإعلان موجه للنساء والرجال على حد سواء. سيتم الرد على التوجهات الملائمة فقط.

© 2010 Agenda Designed & Built by Ronen Eidelman Suffusion WordPress theme by Sayontan Sinha