מרתון 2004 – עבודה אסטרטגית עם התקשורת

עינת פישביין ודידי רמז מעבירים סדנא - "מכירת סיפור לעיתונאי"


בין התאריכים 9-11 בנובמבר קיימה אג'נדה בבית הארחה של קיבוץ עין גדי מרתון תקשורת ראשון מסוגו בישראל. המרתון, שנפרש על פני שלושה ימים, עסק בדרכים להגביר את האפקטיביות של עבודת הארגונים עם התקשורת על מנת לקדם את מטרותיהם. במרתון הוצג מודל עבודה המאפשר תכנון אסטרטגי מקיף ושילוב יעיל של העבודה עם התקשורת במסגרת העבודה הארגונית הכוללת. כמו כן, זכו המשתתפים להיחשף ולתרגל שימוש בטקטיקות קריטיות לעבודה עם התקשורת. המרתון תוכנן על בסיס מודל אמריקאי ובסיוע ארגון"ספין", המעניק ייעוץ תקשורתי אסטרטגי לארגונים לשינוי חברתי בארצות הברית.

 

רוברט בריי, רמי שדה וצוות אג'נדה בסדנא - "הפקת אירועי תקשורת"


מרתון התקשורת שקיימה אג'נדה בעין גדי זכה להתעניינות רבה מצד ארגונים רבים לשינוי חברתי והביקוש עלה על מספר המקומות שהוצעו. המשתתפים, מנכ"לים דוברים ובעלי תפקידים מרכזיים אחרים, ייצגו קשת רחבה של ארגונים ותחומי עשייה בעולם השינוי חברתי: מאבק לכינון צדק חברתי, צדק סביבתי, הגנה וקידום זכויות אדם, שוויון אזרחי וזכויות המיעוט הערבי, פלורליזם יהודי, זכויות נשים, עולים ועוד.


במרתון, הוצג מודל לעבודה אסטרטגית בצורה של פירמידה בת 7 שלבים:

 

סדנאות המרתון הציגו את תהליך העבודה עם התקשורת, נדבך על גבי נדבך עד לקבלת תמונה שלמה של עבודה אסטרטגית תקשורתית. המשתתפים קיבלו כלים והתבקשו למקם את ארגונם בכל אחד משלבי המודל. בשלב הבא התקיימו סדנאות נוספות שעסקו בחשיפה ותרגול של שימוש בכלים ובטקטיקות מגוונות לעבודה אפקטיבית עם התקשורת. בין הסדנאות שהוצעו היו סדנא לניצול של מדורי "מאמרי הדעה" לקידום מטרות הארגון, סדנא בהפקת אירועי תקשורת וסדנא ללימוד של טקטיקות מנצחות ב"מכירת סיפור לעיתונאי".


בין מנחי הסדנאות במרתון היו רוברט בריי, מומחה לאסטרטגיה תקשורתית לארגונים לשינוי חברתי מארה"ב המלווה את אג'נדה מאז תהליך ההקמה, עינת פישביין, עורכת התחום החברתי ב-7 ימים, כתבת ותחקירנית עתירת מוניטין בתחום החברתי, יעל דרומי עורכת "ממון", המוסף הכלכלי של ידיעות אחרונות, צוות אג'נדה, מומחים לאסטרטגיה תקשורתית, אנשי יחסי ציבור, ועוד.


בנוסף לסדנאות המקצועיות הרבות, זכו המשתתפים גם לפעילות פנאי שסייעה לחיזוק קשרים חברתיים ומקצועיים החברתי החיוניים לקידום המאבקים החברתיים ולהשגת שינוי חברתי בישראל.המשתתפים למדו לזהות נקודות ממשק בין ארגונים וכבר במהלך המרתון נרקמו שותפויות חדשות להקמתם או הרחבתם של פרויקטים חברתיים.


משוב – מהמשובים שהתקבלו הן ממילוי טפסי המשוב במהלך המרתון והן מהתגובות שהמשיכו לזרום למשרדי אג'נדה לאחר סיומו, עולה כי מרתון התקשורת ענה על צורך אמיתי מהשטח והוא השיג את מטרותיו העיקריות: הכרה בחשיבות התכנון המוקדם בעבודה של הארגונים עם התקשורת, הצגת מודל בר יישום לעבודה אסטרטגית עם התקשורת, חשיפת טקטיקות ושיפור מיומנויות בעבודת הארגונים בזירה התקשורתית ולא פחות חשוב: יצירת תנאים נוחים לחיזוק הקשרים ושיתופי הפעולה בין הארגונים השונים הפועלים בישראל לכינונה של חברה טובה וראויה יותר.
פעילות קבוצתית של הארגונים בסדנא " הפקת אירועי תקשורת"
 
 
 


אירוע תקשורתי בנושא: "בעלי חיים במקום העבודה"


אירוע תקשורתי בנושא: "תעודת כשרות להורים"


אירוע תקשורתי בנושא: "סירוס אנסים"


אירוע תקשורתי בנושא: "נגד השתלת סיליקון"


נציגי הארגונים בקבוצות עבודה


תמונה קבוצתית של משתתפי מרתון התקשורת



© 2010 Agenda Designed & Built by Ronen Eidelman Suffusion WordPress theme by Sayontan Sinha