מרתון 2007 – יצירתיות ועבודה יצירתית עם התקשורת

מרתון בנושא יצירתיות ועבודה יצירתית עם התקשורת 2007

בין התאריכים 29-31 במאי, קיימה אג'נדה בבית הארחה של יד השמונה את מרתון התקשורת השנתי לארגונים לשינוי חברתיים. המרתון, שנפרש על פני שלושה ימים, עסק השנה ביצירתיות ועבודה יצירתית עם התקשורת, במטרה לשפר את היכולות של ארגונים לחשוב, ולפעול בצורה יצירתית בעבודה עם התקשורת.

במרתון השלישי של אג'נדה נכחו 36 דוברים ומנכ"לים של ארגונים לשינוי חברתי. בלט המגוון הרב של הארגוניםשהגיעו השנה ותחומי הפעילות שלהם: ביניהם מספר גבוה של ארגוני נשים פמיניסטיות ערביות: כיאן, אסוואת (למען נשים לסביות פלסטיניות), נשים ואופקים ואשה לאשה – מרכז פמניסטי ערבי-יהודי בחיפה.נוכחות בולטת נוספת הייתה גם לארגונים האתיופים: ארגון טבקה, ואגודה הישראלים למען יהודי אתיופיה, שניהם ארגונים המקבלים ייעוץ שוטף מאג'נדה. ארגון עולים חדש שהשתתף לראשונה במרתון אג'נדה הוא ארגון למען נוער עולה, "אחד ועוד אחד". עוד השתתפו: האגודה לזכויות האזרח, העמותה לאיכות השלטון, ירושלים בת קיימא והחברה להגנת הטבע, מרכז השל, קו לעובד, מרכז הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, משפחה חדשה, מבוי סתום, קואליציית נשים לשלום, התנועה הרפורמית, מגמה ירוקה, פרופיל חדש, העמותה לזכויות משפחות מעורבות, תנועת אחותי, המכללה החברתית כלכלית, העמותה לזכויות משפחות מעורבות, שתי"ל, מכתב השמניסטים, דיילה, סלון מזל, קשב, רשת שותפות יהודית ערבית, המרכז למאבק בגזענות, הקשת הדמוקרטית המזרחית, ויוזמות קרן אברהם.

המרתון כלל מגוון גדול של הרצאות וסדנאות, שיחד יצרו תמונה כוללת של מהי יצירתיות, ואיך והאם אפשר לעודד ולשפר את החשיבה והעבודה היצירתית. לצד הרצאות וסדנאות חווייתיות זכו המשתתפים להכיר מודל שיטתי לפיתוח חשיבה יצירתית. כל המשתתפים זכו לתרגל את השימוש במודל על נושאים מרכזיים על סדר היום של הארגון אותו הם מייצגים.

המרתון נפתח בהרצאה צבעונית של ד"ר חיים שפירא, שעסקה ביחס שבין יצירתיות וגאוניות. מתורת המשחקים של ג'והן נאש, דרך הצגת סיפורם של גאונים בהיסטוריה ודרכי חשיבתם. בהרצאה שולבה גם נגינה על פסנתר. ההרצאה היוותה דוגמא חיה של "ראש אחר" – מרצה מחוץ לקופסא.

בעודנו מרחפים, הגענו לסדנת דרך האמן של מיקי רז, שיטה לפיתוח היצירתיות שפיתחה התסריטאית האמריקאית ג'וליה קמרון, שצברה במרוצת השנים מאות אלפי מעריצים ברחבי העולם. ומה עם קצת התכל"ס – המנה הראשונה הגיעה עם הרצאה בנושא איך אפשר לעשות יחסי ציבור יצירתיים.הרצה איש יחסי הציבור ומנכ"ל יוניק נסים דואק שהסביר בלהט איך להביא לידיעת העולם את העניין הצודק שלנו של ארגוני השינוי החברתי.

המנה השנייה של התכל'ס הגיעה בדמות שני מפגשים שהוקדשו ללמידה מעמיתים וקולגות.רן מלמד סמנכ"ל עמותת "ידיד" שעובדת בצורה יצירתית ואפקטיבית עם תקשורת ובין היתר יוזמת אייטמים ותכניות טלוויזיה, סיפר למשתתפים על עקרונות ותהליך העבודה שלו מול עיתונאים ואנשי תקשורת.

במפגש השני התקיים במבנה פנל ובו הציגו הארגונים התנועה לאיכות השלטון, אמנסטי, גרינפיס ומשתתפי הקמפיין המוצלח נגד פיטום אווזים תהליכי חשיבה ותוצרים של חשיבה יצירתית בעבודה עם התקשורת.

בהתחלה בעיקר הקשבנו. בחלק השני של המרתון התנסינו בעצמנו. בסדנת ,SIT למדנו מודל שיטתי וטכניקות אפקטיביות לשיפור החשיבה והעבודה ההמצאתית והיצירתית שלנו. תרגלנו איך יוצרים קמפיין מנצח בעזרת טכניקות כמו אלה של "החסרה", "הוספה" והכפלה. בעזרת שיטות אלה למדנו שאפשר לפתח את היצירתיות, וגם מסרים מאוד מורכבים – כמו המסרים שאנו בעולם החברתי מכירים, יכולים להישמע פשוטים וקליטים, עם קצת יצירתיות.

© 2010 Agenda Designed & Built by Ronen Eidelman Suffusion WordPress theme by Sayontan Sinha