ניוזלטר מאי 2011

מה בניוזלטר?

  • תם ונשלם מרתון תקשורת של אג'נדה 2011 – צפו במצגות ובתמונות
  • קראנו, שמענו, ראינו
  • זזים בתקשורת
  • תאריכי מנוף
  • דרושים

 

תם ונשלם מרתון תקשורת של אג'נדה 2011

מרתון תקשורת השמיני של אג'נדה נערך בתאריכים 25-26 במאי במלון ניר עציון בכרמל. לקחו חלק במרתון 26 משתתפים/ות מ-25 ארגונים מתחומים מגוונים (איכות סביבה, זכויות נשים, זכויות עובדים, זכויות הערבים אזרחי ישראל, יוצאי אתיופיה, אנשים עם מוגבלויות, זכויות בעלי חיים ועוד) ו-15 מרצים שהעבירו הרצאות וסדנאות. 

המרתון נפתח בהרצאתו של גריג דוידוביץ' בנושא: העיתון מת, תחי העיתונות! שינויים ואתגרים מרכזיים בעולם התקשורת. גריג הוא יועץ בינלאומי לפיתוח עיתונות וניו מדיה ולשעבר עורך אתרי "הארץ". אחד המסרים המרכזיים בהרצאה היה לגבי אופי המוצר העיתונאי – שאין זה משנה באילו אמצעים טכנולוגיים או על אילו מסכים אנשים יצרכו עיתונות – המטרה היא לשמר את אותה החוויה – חווית קריאת חדשות למשל או חווית קריאת מגזין וכד'. במקביל מתרחש פירוק של המוצר העיתונאי, למשל כתבות שניתן למצוא על פי מילות מפתח בגוגל או אתרים אשר מקבצים חומרים שונים ממקומות שונים (אגריגטים). גריג התייחס גם לשאלת המודל העסקי העתידי של העיתונות – עדיין לא ברור מה יהיה המודל הדומיננטי.

בפאנל אחר הצהריים תחת הכותרת "שינוי חברתי בפריים-טיים? הציגה ד"ר ענת גסר אדלסבורג, מומחית לתחום ה- Edutainment (בידור-חינוך) את הפוטנציאל הגדול של שינוי עמדות ואף שינוי התנהגות בעקבות צפייה במסרים חברתיים המועברים באמצעות סדרות דרמה, קומיקס, הצגות ועוד. היא הציגה כמה דוגמאות מהארץ ומהעולם (למשל מסרים בנושא איידס בסדרה האמריקאית "האנטומיה של גריי") וסיפרה על שיתופי הפעולה הנרחבים שנעשים בין יוצרי טלוויזיה בעולם לבין ארגונים שונים שמקדמים בריאות, צמצום אלימות ועוד. היא סיפרה גם על מחקרים שבדקו שינויי עמדות בעקבות צפייה בסדרות שהוטמעו בהן מסרים חברתיים שהשיגו תוצאות מרשימות. אחריה דיבר אודי ליאון, כיום מנהל תכניות מועדפות וגיוון חברתי ותרבותי בזכיינית קשת בערוץ 2,  ממייסדי בית ספר לקולנוע "מעלה" ומי שהקים את קרן גשר לקולנוע רב-תרבותי. אודי שיתף מניסיונו הרב בקידום סדרות דרמה (כגון "מעורב ירושלמי" ו"עבודה ערבית") שנוצרו כדי לקדם ייצוג של קבוצות מיעוט בתקשורת בעברית. הוא הדגיש את ההבדלים בין האופנים בהם נוצרות סדרות כאלו בארץ לעומת מה שקורה בעולם.

בהמשך הפאנל דנו בתוכניות ריאליטי כפלטפורמה לשינוי חברתי עם עביר קובטי, שהשתתפה בתוכנית הריאליטי "דרוש מנהיג" בערוץ 2 בתקופה בה הייתה דוברת של "מרכז מוסאוא – לזכויות הערבים אזרחי ישראל". עביר שיתפה בהתלבטויות שלה אם ואיך להשתתף בתוכנית, במסרים שהצליחה להעביר והדגישה את הבמות הרבות האחרות שבהן התאפשר לה לבטא מסרים מחוץ לתוכנית, בעקבות ההשתתפות שלה. מיטל בבילה, עורכת תוכנית הריאליטי "האח הגדול" הצביעה על מאפיינים של התוכנית שהופכים אותה, לדעתה, לבמה מצוינת להעברת מסרים חברתיים. היא נתנה דוגמאות שונות של משתתפים בתוכנית בעונות קודמות שלדעתה ניצלו בהצלחה את הבמה הפופולארית הזאת כדי לסדוק סטריאוטיפים ולהעביר מסרים שונים.

בערב צפינו בסרט "המדריך למהפכה" וקיימנו שיחה עם המפיק והיוצר אורי ענבר על המאבק שלו יחד עם דורון צברי לחולל שינויים ברשות השידור על מנת להפוך אותה לרשות ציבורית אמיתית שאינה שבויה בידי פוליטיקאים. אורי נתן טיפים חשובים בנושא איך לארגן מאבק מוצלח ועדכן בהתפתחויות שחלו ברשות השידור מאז שהסרט צולם.

היום השני הורכב מ- 9 סדנאות שונות, 3 מחזורים של 3 סדנאות שהמשתתפים התפצלו ביניהן. קצרה היריעה מלסקור כאן את כולן.

בסדנא "לקרוא את היריב – הבנת היריב במאבקים תקשורתיים", זאב ינאי, יועץ תקשורת ממשרד מורל-צור, הסביר כמה חשוב ללמוד את שדה הפעולה ולהתכונן לפני שיוצאים למאבק תקשורתי. קיבלנו מזאב כלים חשובים כמו – מה הן השאלות המרכזיות שיש לבדוק לגבי היריב, איך אוספים מודיעין על היריב, זיהוי דפוסי העבודה של היריב ועוד.

בסדנא של דורית אברמוביץ' "עבודה בקואליציה סביב קמפיין תקשורתי" קיבלנו כללים חשובים לאיך לבנות קואליציה מוצלחת של ארגונים לעבודה משותפת על קמפיין תקשורתי. דנו בסוגיות כמו ההרכב של הארגונים בקואליציה, תפקידו של ארגון היוזם קואליציה, חלוקת העבודה בין הארגונים ועוד.

בסדנא של עינת פישביין "תהליך העבודה על תחקיר עיתונאי", הציגה עינת כמה כתבות גדולות שנולדו כתוצאה מעבודה הדוקה שלה עם דוברים של ארגונים חברתיים ודיברה על תפקיד הדובר/ת בעבודה מול עיתונאי/ת. עינת נתנה משוב לגבי אייטמים של המשתתפים בסדנא -  באילו חלקים של העיתון כדאי לנסות לקדם אותם ולאילו עיתונאים לפנות. 

  •  בהמשך השנה נקיים יום שלישי נוסף  של המרתון ומקווים לראותכם!

 קראנו, שמענו, ראינו

  • בקשה מהעיתונאית הילה ויסברג: ברצוני להציג מדור חדש אותו אני כותבת ב-Markerweek, מוסף סוף השבוע של הדה מרקר, בשם "חשבון פתוח". במסגרת המדור מובאים מדי שבוע משפחה/זוג/חבר'ה רווקים המספרים על ההוצאות השוטפות החודשיות שלהם ועל חייהם ועיסוקיהם במשולב. זו הזדמנות להציג עיסוקים ממגוון סוגים כמו גם רעיונות הקשורים בכלכלת בית ובהתנהלות כלכלית. אין מגבלה מבחינת מקום מגורים, מצב משפחתי או גיל.

 הנה דוגמאות למדור:

 http://www.themarker.com/markerweek/1.632895

http://www.themarker.com/markerweek/1.629606

http://www.themarker.com/markerweek/1.621580

 אשמח להצעות שוטפות למרואיינים (הראיון והתצלום מתבצעים בביתם, באווירה קלילה. אין חובה לענות על שאלות שהם אינם מרגישים עמן בנוח). [email protected] 

  • בקשה מאודי ליאון, מנהל תוכניות מועדפות בקשת: כפי שאתם יודעים משימתי העיקרית היא להביא לייצוג חיובי וערכי יותר של קבוצות מיעוט בחברה הישראלית. אני מאמין שהשתתפות בתכניות טריוויה מהסוג הרצ"ב יכולה להביא כבוד והערכה לכל קבוצת מיעוט כזאת ולשבור את הסטריאוטיפ שכרגיל מוצג לגבי כל אחד מאתנו וגם הזדמנות להציג השקפת עולם מיוחדת ואחרת [אמנם בתמצית ותוך כדי המשחק] אבל עדיין זה בעל ערך:

           ההרשמה לאל תפיל את המיליון נמשכת, אם אתם צמד כריזמטי אנרגטי ובעל ידע בואו להיות   

           הזוג שלא יפיל את המיליון !!

           יש לשלוח שם מלא, מהות הקשר, כמה משפטים על עצמכם, תמונות וטלפון ליצירת קשר:  [email protected]    

זזים בתקשורת

  • קראו כאן על סבב הקצאות תחומי סיקור חדשים לכתבי גלי צה"ל, לקראת שחרורם הצפוי של מספר כתבים בקיץ הקרוב.
  • יונתן גולן, כתב הפנים והכלכלה של ידיעות אחרונות, סיים את תפקידו.
  • ליאור פפירבלט מונה לעורך הרשתות החברתיות של קבוצת הארץ.
  • לילך סיגן עוזבת את גלובס. סיגן היא עורכת המוסף היומי "גלובס הערב" והעורכת האחראית על המגזין החודשי "פירמה".
  • שמואל מיטלמן, הכתב המשפטי הוותיק של מעריב, עוזב את תפקידו לאחר 18 שנה.
  • מורן אזולאי מונתה לכתבת הכנסת החדשה של Ynet, במקומו של רוני סופר.
  • גיל קול עוזב את ynet לאחר שלוש שנים בהן שימש כעורך בערוץ הכלכלי של האתר.
  • הכתב הכלכלי סיוון איזסקו עוזב את כלכליסט לטובת TheMarker. איזסקו צפוי לשמש ככתב הבנקים במקומה של אתי אפללו, שעזבה לאחרונה את היומון הכלכלי של שוקן.
  • השבועון "טיים אאוט ירושלים" נסגר. עם זאת, המותג טיים אאוט ירושלים לא ימחק, כיוון שהתוכנית היא להפוך אותו למדריך שיצא 4 פעמים בשנה, וימשיך לספק תכנים לאתר האינטרנט והאתר הסלולארי של טיים אאוט.
  • אור קשתי מונה לראש מערכת החדשות של עיתון הארץ. על כך ועל מינויים נוספים בעיתון קראו כאן.
  • פיני אסקל, העורך הראשי של נענע10, פורש מתפקידו. במקומו מונה לתפקיד אורי רפאל באום מעיין כהן תשמש כסגנית עורך האתר וכן כעורכת ערוץ מחשבים, במקומה של עינת חורשי.
  •  דליה מזור עוזבת את רשות השידור. בין הפורשים לצד מזור נמצא גם עמיקם רוטמן מקול ישראל.
  • ארנון גל, עורך התוכנית צינור לילה ובעבר העורך הראשי של NRG, מונה לתפקיד מנהל הניו מדיה של חדשות 10.
  • בועז סטמבלר, עורך "תכנית חיסכון" ועובד חברת החדשות של ערוץ 2 מזה 15 שנה יחצה את הקווים וישמש מנהל אגף בכיר לתקשורת דוברות והסברה במשרד האוצר.

תאריכי מנוף

1.6 יום ירושלים

5.6 יום איכות הסביבה הבינלאומי

6.6 יום ההזדהות עם העיוורים ולקויי הראייה בישראל 

 7.6 חג השבועות

12.6 חג פנטקוסט

16.6 יום המודעות הבינלאומי למניעת התעללות בזקנים והזנחתם

18.6 יום גאווה אוטיסטית או חג האוטיסטים הבינלאומי

20.6 יום הפליטים הבינלאומי

26.6 יום לתמיכה בקורבנות עינויים

 

דרושים

 לעמותת "קו לעובד" העוסקת בהגנה על זכויותיהם של העובדים המוחלשים במשק,

דרוש/ה דובר/ת.

 על התפקיד:

  • קשר רציף עם אמצעיי תקשורת בישראל ובחו"ל תוך שימוש בשפה האנגלית.
  • ייזום, ניהול והפקת כנסים שנתיים המיועדים לקידום עבודת העמותה.
  • הפקדת דוחות, חומרי הסברה ועלוני מידע.
  • ניהול אתר האינטרנט תוך עדכונו באופן שוטף כולל איסוף עריכה והפצה של ידיעון חודשי.
  • ריכוז פעילות ההרצאות בעמותה, כולל מתן הרצאות לסטודנטים וקהלים נוספים.

 דרישות התפקיד:

  • מחויבות לזכויות אדם
  • כושר ביטוי מצוין בכתב ובעל פה בעברית ובאנגלית
  • חשיבה אסטרטגית ויצירתית
  • ניסיון מוכח בעבודה מול תקשורת בישראל ובעולם
  • שליטה מלאה ב- Office ובאינטרנט לרבות מדיה חדשה (פייסבוק, טוויטר).
  • יכולת עבודה בלוח זמנים צפוף
  • קשרי אנוש מצוינים
  • יכולת עבודה בצוות
  • יכולת עבודה עצמאית
  • הקף משרה: 50%

 שפות:

  • אנגלית ועברית ברמת שפת אם
  • ידיעת השפה הערבית: יתרון

 קורות חיים לדוא"ל: [email protected] נא לציין "עבור משרת דובר/ת".

 

רק פניות מתאימות תיענינה

 

 

 

 

© 2010 Agenda Designed & Built by Ronen Eidelman Suffusion WordPress theme by Sayontan Sinha