ניוזלטר נובמבר 2012

ושוב נעלמו הנשים מהמסך

 במהלך המלחמה האחרונה בעזה ובדרום, יזמה אג'נדה מכתב לעורכי החדשות בערוצי הטלוויזיה, אליו הצטרפו ארגונים רבים, בנוגע להיעדרן הבוטה של נשים מרואיינות מהאולפנים.  בינתיים התקבלה תשובה מרשות השידור, בה הם מודים בכשל הזה ומספרים כי הם מתכננים להרחיב את רשימת המרואיינות שלהם, על מנת לייצר שידור יותר מאוזן מבחינה מגדרית.

אנו באג'נדה מתכננות גם כן להקים מאגר של נשים שיכולות להתראיין במגוון תחומים ולקדם זאת מול כלי התקשורת ונשמח לשיתוף הפעולה שלכם ביצירת המאגר.

לקריאה נוספת בנושא – כתבה שהתפרסמה בוואלה בזמן המלחמה, בה התבטאו עורכים ועורכות על היעדרן של נשים מרואיינות, התייחסות של ד"ר הגר להב ממרכז קשב לנושא ופוסט של עידן לנדאו בבלוג שלו.

דוגמאות לקמפיינים חברתיים יצירתיים – מתוך המועמדויות לפרס דרור 2012

 בפרס דרור השנה לקמפיין חברתי משפיע, זכו במקום הראשון המשמר החברתי ואת המקום השני חלקו נע"מ (נשים ערביות במרכז) וועד הפעולה של עובדי עיתון מעריב. קראו כאן על נימוקי השופטים לבחירה וצפו בתמונות מאירוע הפרס.

קבלנו השנה 28 מועמדויות – הרבה מאוד קמפיינים חברתיים מרשימים וחשובים. קבצנו כאן כמה דוגמאות, מתוך רבות וטובות, לעבודה יצירתית עם התקשורת ובניו מדיה:

חושבים בצבע –  הינו מיזם ייחודי שנועד להכשיר עיוורים ולקויי ראייה במקצועות הפרסום והדוברות, ולשלבם בענף. את הרעיון להקמת הקבוצה יזם אורן גנור, פרסומאי ודובר ארגון 'בזכות' ואדם עיוור בעצמו. ה-Blind day הוא קמפיין יצירתי במיוחד שהגתה, הפיקה ופרסמה הקבוצה, המשלב פעילות הסברתית, חווייתית ובעיקר תקשורתית.

דוגמאות לעבודה יצירתית מול התקשורת:

1. בסרטון שלהלן מתומצתת העבודה מול התקשורת והיא כוללת בין השאר פרק מיוחד שהוקדש לקמפיין על ידי כוכב נולד, כתבות חדשותיות ואפילו אזכור בתחזית מזג האוויר:

http://www.youtube.com/watch?v=JBspTNeKeaQ

2. יום שידורים מיוחד בקול ישראל – קול ישראל על כל רשתותיה נרתמו למען הקמפיין והקדישו לו כ-400  אייטמים ואזכורים ברשתות א', ב', ג', ד', רק"ע, מורשת, קול המוסיקה. הגדילה לעשות רשת 88FM שבסוף כל שיר השמיע את הג'ינגל של הקמפיין. 9 תכניות ברשתות ב' ו-ג' הוגשו על ידי עיוורים בעצמם.

3. יום שידורים בערוץ הכנסת – האירועים בכנסת אשר כללו דיון בוועדה לביקורת המדינה, תערוכת אביזרי עזר, משחק כדור שער בין עיוורים לחברי כנסת מכוסי עיניים ופעילויות נוספות, סוקרו במלואם על ידי ערוץ הכנסת וזכו לחשיפה רבה.

4. סקר דעת הקהל שפורסם לקראת היום וגילוי הדעת של איגוד התעשיינים ונשיא המדינה, הגיעו גם לעיתונות הכלכלית ולערוצים רבים שלא חשבנו עליהם מלכתחילה.

*****************

יומן חייתי – הוא ארגון למען בעלי חיים הפועל מאז שנת 2004 ליצירת חברה שוויונית והוגנת אשר מכירה בזכותם של בעלי החיים לחיות ללא סבל וכפייה. קמפיין  "ההרצאה הכי חשובה שתשמעו אי פעם" -

הפצת ההרצאהשלגארייורופסקיבנושאזכויותבעלי-חייםוטבעונות יצר במהלך השנה האחרונה באזז יוצא דופן ברשתות החברתיות סביב ההרצאה ותחום הטבעונות, ההרצאה הפכה להיות ההרצאה הנצפית ביותר אי פעם בישראל! טבעונותהפכהלטרנד והנושא זכה באופן תמידי לחשיפות חסרות תקדים בתקשורת המרכזית. דוגמאות לעבודה יצירתית עם התקשורת ובכלל:

# אבקכוכבים –  בכוונה למשוך את תשומת הלב של התקשורת המרכזית: פניה לאנשי ציבור, קבלת תגובות של רבים מהם להרצאה ופרסום תגובות אלה בדף הפייסבוק ובאתר ההרצאה.

# פרסום – הפקת טריילראטרקטיבי (שהפך ללהיט בעצמו) אשר רץ כפרסומת ברשת הוידיאו החברתית יוטיוב והביא לעשרות אלפי צפיות בהרצאה עצמה.

# ניצול משאבים – הצבת קישור להרצאה בסוף כל סרטון יוטיוב פופולארי אחר שאי פעם פורסם ע"י הארגון.

# ניצול מומנטום – ניצול הבאזז התקשורתי על מנת להביא את המרצה לסבב הרצאות בישראל וליצור ענייןתקשורתיעצום סביב הנושא, כולל כתבהמרכזיתבמהדורתאולפןשישי וכתבתפרופילרחבהעלהמרצהבמוסףהארץ.

# שיתוף פעולה עם אנשי ציבור – יצירת קשר עם ידוענים שהושפעו מההרצאה (גל פרידמן, אורי שביט, אדם שוב) ועבודת צוות ביחד איתם לקידום ההרצאה.

# שיתוףפעולהעםחברות – שכנוע חברות מוצרים טבעונים לפרסם את ההרצאה על גבי המוצרים שלהם.

# איחוד מאבקים – הקרנתההרצאהברצףבמהלךהמחאההחברתיתבשדרותרוטשילדבקיץ 2011. ניתן דגש לקשר שבין זכויות בעלי חיים לבין זכויות אדם ולכך שבעצם לא ניתן להפריד בין המאבקים.

# טיזרים – הפצה רחבה בפייסבוק של קטעי וידאו קצרים וערוכים היטב מתוך ההרצאה.

# תרגום ופרסום של שתיהרצאותפורצותדרךנוספות שכל אחת מהן יצרה עניין רב וזכתה לעשרות אלפי צפיות וסיפקה רוח גבית חזקה להרצאה המרכזית של גארי יורופסקי:

- קרניזםהפסיכולוגיהשלאכילתבשר / ד"ר מלאני ג'וי

- ההרצאהשמשרדהבריאותצריךלראות / ד"ר מייקל גרגר

# מתן דגש על תמונות פריביו מושכות ויצירתיות ביוטיוב (מה שנקרא באנגלית thumbnail) שימשכו הרבה צופים. דוגמאות אפשר לראות בערוץיומןחייתיביוטיוב.

# תוכן רלוונטי בעמודהפייסבוקשלההרצאה – שיתוף תכנים ממוקדי מטרה בנושא המודעות לטבעונות, מתוך הבנה שהחברים בעמוד הגיעו אליו בעיקר באמצעות ההרצאה ומעוניינים לדעת יותר.

# עזרהלמתחילים – הכוונה של המושפעים הטריים אל קבוצות תמיכה בפייסבוק למשפחה, למתעניינים ולמתכונים, והצגת מידע אינפורמטיבי רב על אורח החיים הטבעוני.

# הנעהלפעולה וחיבור הקהילה – טיפים ודרכים לעזור בהפצה, ואפשרות לתרומה לקידום ההרצאה במודעות פרסום בפייסבוק, גוגל ויו-טיוב.

*****************

צוות דיור ציבורי – קידום הדיור הציבורי בישראל באמצעות שיתוף פעולה בין נפגעי מנגנון הדיור הציבורי ופעילים חברתיים.

דוגמאות לעבודה יצירתית עם התקשורת:

חשוב לציין, כי כחלק מתפיסת העולם של הארגון, אין לקמפיין נראות עצמאית ומובחנת משלו, אלא הנראות של נפגעי הדיור הציבורי והסיפורים שלהם- היא הנראות שלו ההתייחסות למצבו של הדיור הציבורי באמצעי התקשורת- היא הנראות של.

1. כתבות ומאמרים שיזמו פעילים חברי הצוות: http://tinyurl.com/9tpoztv

2. אירוע פייסבוק שבועי בשם "ג' זה בית – שלישי למען הדיור הציבורי". הפעילות מתמקדת בנושא או מקרה אחד של נפגעי דיור ציבורי בכל שבוע, כאשר המטרה היא הפעלת לחץ ציבורי על מקבלי ההחלטות בנושא הדיור הציבורי, ראשי החברות המשכנות ובכירים במשרד השיכון. הפעילים נקראים להפנות מכתבים בדואר האלקטרוני ובפקס או להפיץ מידע ברשת כדי ולתבוע את טיפולם והתייחסותם של הגורמים הרלוונטיים על מנת להביא לפתרון קונקרטי ומהיר של בעיה נקודתית.

3. אירועי ההכרזה על בית הדין העממי: כחלק מקמפיין להעלאת המודעות וחיזוק השיח הציבורי בנושא הדיור הציבורי, יזמו פעילי הצוות את הקמתו של בית דין עממי אשר בו יתבעו נפגעי דיור ציבורי את ממשלות ישראל לדורותיהן ואת החברות המשכנות, במחאה על הזנחת מערך הדיור הציבורי וייבושו. לכינוסו של בית הדין העממי קדמו אירועי הכרזה, אשר התקיימו במקביל בשישה מוקדם ברחבי הארץ, ובמהלכם הכריזו נפגעות הדיור הציבורי על הקמת בית הדין העממי לדיור הציבורי.

 http://tinyurl.com/9bu9wll

4. כאמור, הרוב המכריע של הקמפיין והשיח נעשים ברשת החברתית. מצורפים נתונים לגבי היקף השיח:

בלוג הדיור הציבורי – הוקם בנובמבר 2011 ומאז נספרו בו למעלה מ- 31,000 צפיות. הבלוג מרכז פרסומי תקשורת ומאמרים, מידע לגבי זכויות של נפגעי הדיור הציבורי, ובנוסף- משמש אמצעי ליצירת קשר ופניות של נפגעי הדיור הציבורי אל צוות הפעילים.

בחיפוש פשוט במנוע החיפוש גוגל- בלוג הדיור הציבורי מתקבל כתוצאה הראשונה, לפני אתר משרד השיכון ולפני אתרי החברות המשכנות. לפירוט נוסף לגבי היקף השיחה ברשתות החברתיות- לחצו כאן.

קראנו, שמענו, ראינו

זזים בתקשורת

  • דנה ווילר פולק מונתה לתפקיד כתבת רווחה באתר וואלה (050-7546540, [email protected]). בעיתון הארץ, טלילה נשר מסקרת את תחום הרווחה בנוסף לתחום החינוך.
  • עקיבא אלדר, פרשן בכיר בעיתון הארץ, עוזב את העיתון לאחר 35 שנים.
  • כתב ערוץ 10 שלומי אלדר עוזב את תפקידו. אלדר נמנה עם צוות חדשות 10 מאז הקמת החברה בשנת 2003, והוא משמש ככתב השטחים של הערוץ וכיוצר דוקומנטרי.
  • אורן הוברמן עורך מוסף "כלכליסט", עוזב את העיתון לאחר 5 שנים. בשלב זה לא ימונה לו מחליף ואת מקומו ימלא אמיר זיו ויתר עורכי המוסף.
  • אפי טריגר, עד לאחרונה עורך מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10 - יצטרף למחלקת האקטואליה של mako בראשות יעקב אילון. טריגר צפוי לשמש כעורך כתבות ומשדרים מיוחדים במחלקה, והוא צפוי גם לערוך תכנית אקטואליה יומית בהגשתו של יעקב אילון. טרם נודע על זהות מחליפו של טריגר בערוץ, ואת המהדורה יערוך כעת ישראל טוויטו בלבד.
  • במסגרת השינויים בעיתון מעריב - הפרשן הבכיר לענייניי צבא ובטחון עמיר רפפורט חוזר לעיתון. בן כספית, הפרשן הפוליטי צפוי לעזוב את העיתון לאחר 27 שנים. פרישה נוספת מהעיתון היא של יהודה שרוני הפרשן הכלכלי הבכיר. גם איתן מרקוביץ', עורך מוסף עסקים, הודיע לאחרונה על התפטרותו ואת מקומו ממלא הדר חורש. כמו כן נטע ליבנה, סגן עורך העיתון ועורך "סופשבוע", הודיע למו"ל בן צבי על פרישתו. ליבנה צפוי להתמנות לראש מערכת החדשות של ידיעות אחרונות ולהחליף בתפקיד את הדס להב. ראשי מערכת החדשות, יואב ריבק ועומר ברק הודיעו על פרישתם ממעריב. שי גולדן שהתפטר מתפקיד סגן עורך העיתון, ימונה לתפקיד מנהל מחלקת האקטואליה של זכיינית ערוץ 2 רשת. רועי בהריר צפוי להתמנות לתפקיד עורך מוסף ז'ורנל במקומה של ליאת להב, אשר הודיעה על עזיבתה את העיתון. שפרה קורנפלד, זוכת "האח הגדול", תכתוב טור קבוע במוסף "סופשבוע" של מעריב. על שינויים נוספים בחלקי העיתון ובכותבים קראו כאן.
  • עורך מדור היהדות של ynet יואב פרידמן עוזב את האתר ומצטרף למעריב והוא צפוי להתמנות לעורך האחראי על תחום התרבות של העיתון.
  • העורך הראשי של "וואלה", גדי להב, מסיים את תפקידו.
  • רבקה מיכאלי מצטרפת לצוות התכנית צינור לילה בערוץ 10 ותגיש בה פינה שבועית בנושא אפליקציות סלולר וטאבלט פופולאריות.
  • חיים אתגר מצטרף לערוץ 1 וישמש כראש דסק התרבות בחטיבת החדשות של ערוץ 1. אתגר משמש בשנה האחרונה ככתב בתוכנית "אנשים" בערוץ 2 "קשת".
  • ערוץ 10 מעלה מגזין תרבות חדש שיסקר בכתבות שטח את חיי התרבות בישראל ויביט גם אל הנעשה בעולם. את המגזין, שייקרא קצת גבוה יגיש יאיר ניצני, מוזיקאי ואיש טלוויזיה ותיק, שהיה לאחרונה בין מנחי רצועת התרבות "הינשופים" בערוץ 8.

תאריכי מנוף

2.12 היום הבינלאומי לביטול העבדות

3.12 יום הנכה הבינלאומי

9.12 חג החנוכה

10.12 יום זכויות האדם

24.12 חג המולד

31.12 חג סילבסטר

© 2010 Agenda Designed & Built by Ronen Eidelman Suffusion WordPress theme by Sayontan Sinha