ניוזלטר ספטמבר 2011

 מה בניוזלטר?

  • שמרו את התאריך: יום המשך למרתון תקשורת יערך ב-24.11.11 בתל אביב – פרטים נוספים בקרוב
  • קול קורא – הגשת מועמדות לפרס דרור לשינוי חברתי 2011
  • תהליך העבודה במשרד פרסום – ביקור בגיתם
  • קראנו, שמענו, ראינו
  • זזים בתקשורת
  • תאריכי מנוף

  שנה טובה!

 

תהליך העבודה במשרד פרסום – ביקור בגיתם

החודש התארח צוות אג'נדה במשרד הפרסום "גיתם" להשתלמות שהם העבירו לנו פרו-בונו. אשתף אתכם בכמה נקודות שלמדנו במהלך היום הזה, שבו נחשפנו לתחנות השונות בתהליך העבודה על פרויקט – משלב האסטרטגיה והתכנון, דרך הקריאייטיב, מחלקות המדיה השונות (רדיו, ניו מדיה) ומחלקות ההפקה השונות (דפוס, וידאו). כמו כן שמענו כי 25% מהלקוחות של גיתם הם פרו בונו ויש עמותות שהמשרד מלווה לאורך שנים רבות. ראו לדוגמא את הסרטון הזה שיצרו בגיתם עבור בית איזי שפירא.

התפישה האינטגרטיבית (integrated): מנכ"ל גיתם, מיכל המאירי דברה איתנו על התפישה הקלאסית של 360 מעלות ששלטה בעולם הפרסום ולפיה חוזרים על אותו מסר במדיות השונות (רדיו, דפוס, טלוויזיה), ושהוחלפה בתפישה האינטגרטיבית שדוגלת בשימוש שונה בכל מדיה, תוך הסתכלות על המאפיינים הייחודיים לכל מדיה ומדיה. 

מיכל הראתה שתי דוגמאות מעניינות של מסעות פרסום כאלו:

הראשון הוא קמפיין בתחום התיירות של איי Queensland – אנשי הקמפיין פרסמו מודעות דרושים בעיתונים ברחבי העולם לתפקיד – אחראי על אי (island caretaker) תחת הכותרת "העבודה הכי טובה בעולם". המועמדים למשרה נתבקשו להעלות לאתר סרטון וידאו קצר שמציג את עצמם וכך עשו רבים (המועמדים הסופיים גם הוטסו לאי לשלבי הסינון הסופיים). הקמפיין שהתבסס ברובו על אתר אינטרנט, יצר עניין תקשורתי רב, בעלויות נמוכות – צפו בלינק בתוצאות המרשימות.

מאפיין נוסף של הגישה האינטגרטיבית הוא חיפוש אחר מדיות חדשות, מקוריות. התפישה היא שכל דבר יכול להפוך למדיה. כך למשל בקמפיין שנועד לגייס כספים למאבק במחלת הסרטן – אנשים התבקשו לשלוח דרך  האינטרנט מסרים של תקווה בנושא מחלת הסרטן ואלו הודפסו, בעזרת מכונה מיוחדת, שנבנתה על ידי אנשי הקמפיין, לאורך כבישים שעליהם רכבו משתתפי ה – Tour de France. הכל צולם והועלה לאינטרט כמובן. מהעניין ומהמעורבות שעורר הקמפיין תוכלו להתרשם בסרטון. הקמפיין שנועד לגייס כספים, הצליח לעשות זאת בדרך מקורית וכך להתגבר על הקושי הגדול הקיים בתחום זה.

על החשיבות שבבחירת המדיה הנכונה שמענו גם מגיא פורה, סמנכ"ל ניו מדיה בגיתם. גיא סיפר על המקרה של חברת דומינוס פיצה שלא הצליחה להעלות את המכירות בכך שאפשרה לאנשים להרכיב ולהזמין פיצה באמצעות הפייסבוק, אך הייתה לה הצלחה אדירה כאשר אפשרה לאנשים להזמין פיצה דרך ה-VOD  בטלוויזיה.

משני גרשי, סמנכ"ל קריאיטיב בגיתם שמענו על שלושת האפקטים השונים שפרסומות רוצות לייצר:

www = wow, wee, walla

ה-wow הוא תחושה של התפעמות, משהו סוחף, חוויתי שיש בו משהו חדשני שכמותו לא ראינו מבחינה טכנולוגית, ויזואלית וכד'.

ה-wee הוא אפקט של הפתעה שנוצרת מהפער בין מה שאנחנו מצפים לראות, לבין מה שקורה. ישנם תת סוגים של הפתעות (הפתעה שחושפת את זה שלא ידענו שהנחנו הנחה מסוימת, הפתעה שחווה דמות בפרסומת שחושבת דבר מסוים, בעוד שאנו יודעים אחרת ועוד).

ה- walla – אפקט שגורם לנו לחשוב – וואלה זה נכון, או וואלה לא חשבתי על זה.

 

מנעה שלח סובול, סמנכ"ל פלנינג שמענו על מרכיב מרכזי בתהליך העבודה שלהם והוא – התובנה. התובנה מאוד חשובה בעולם הפרסום כי היא זו שאמורה לפתוח את הפתח להקשבה של הקהל ולייצר הזדהות (צריך למצוא את האיזון העדין בין חדשנות לבין יצירת הזדהות).  היא זאת שאמורה לחבר בין המותג לקהל. רצוי שהתובנה תהיה רלוונטית למוצר וצריך חזרה ועקביות על מנת שהיא תדבק למוצר. התובנה בנויה על הבנה רעננה של אמונה, ערך או הרגל שמשקף את קהל היעד. הופעת סטנד-אפ מוצלחת מבוססת על תובנות. אין זה פשוט למצוא תובנות והתהליך מורכב ממחקר – הקשבה, התבוננות, שאילת שאלות את קהל היעד. משרדי פרסום נוהגים ללמוד על קהל היעד באמצעות ניתוח תוכן גולשים ברשת, קבוצות מיקוד וראיונות ועוד.

ישנם כמה סוגי תובנות: תובנות הקשורות למיתוסים, תפיסות, נורמות, קודים חברתיים ודעות קדומות, תובנות הקשורות לחוויה רגשית, תובנות הקשורות להרגלים ותובנות הקשורות לתפקידים ולמערכות יחסים.

 

קראנו, שמענו, ראינו 

  • מעריב ואתר האינטרנט NEWS1  שבבעלות העיתונאי יואב יצחק חתמו על הסכם שיתוף פעולה. על פי ההסכם יפורסמו במעריב תחקירים כתבות ומאמרים של יצחק. בנוסף, יבוצעו פרויקטים עיתונאיים מיוחדים על ידי יצחק בתיאום עם העיתון. ידיעות וכתבות של יצחק שיופיעו במעריב יתפרסמו גם ב-News1 מיד לאחר הפצת העיתון.
  • כנס אילת לעיתונות ייערך זו השנה בין התאריכים ה-4 ל-7 בדצמבר. שלום קיטל, מנכ"ל חדשות 2 לשעבר, נבחר לעמוד בראש ועדת התוכן של הכנס, הנערך זו השנה החמישית על ידי אגודת העיתונאים בתל אביב בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון.
  • אורן פרסיקו ודן כספי בטורים בעין השביעית על המשמעות של פרשת ההתנצלות בערוץ 10.
  • התכנית 'צחוק מעבודה' תארח את ארגון 'לתת' לערב מיוחד למען משפחות במצוקה כלכלית. המשדר בהנחיית שלום אסייג ומורן אטיאס, מתכוון לגייס כ-200 אלף ארוחות לקראת ראש השנה.
  • עיתון 'בשבע' השיק מוסף חדש בסגנון '7 ימים', תחת השם 'אתנחתא'. למוסף החדש גויסו בין היתר ידידיה מאיר, אבי סגל ועמיאל אונגר. המוסף כולל מדורי תרבות, נשים ופנאי מורחבים שיכללו כתבות פרופיל ותחקיר בנושאי יהדות, חברה ותרבות. 
  • ערוץ 33 יהפוך לערוץ חדשות ותרבות. מרבית תכני האקטואליה של ערוץ 1 יעברו לערוץ 33 וכן ישודרו מהדורות חדשות בשפות שונות. תוכניות רדיו, דוגמת יומן הבוקר עם אריה גולן, ישודרו גם הן בערוץ, ששידוריו יועברו גם באתר רשות השידור.
  • ב-26 בדצמבר יתקיים כנס חיפה לבריאות, תקשורת ומשפט. צפו בתוכנית. 

  

זזים בתקשורת 

  • אלון עידן מונה לעורך מדור הדעות של עיתון הארץ.
  • ישראל טוויטו מונה לעורך מהדורת החדשות המרכזית של חדשות 10, במקומו של אסף זהר. ברוך שי מונה לעורך הראשי של "המגזין", מהדורת השבת בהגשת אשרת קוטלר בחדשות 10 במקום טוויטו.
  • עידו תמרי מצטרף כעורך משנה לתכנית התחקירים של ערוץ 10 "המקור". עופר שלח עוזב את התוכנית ולא יגיש את העונה הקרובה  – יחליף אותו מיקי רוזנטל שיגיש לצד רביב דרוקר.
  • נופר פורת סיני, כתבת התקשורת והצרכנות של המוסף הכלכלי "ממון" בידיעות אחרונות, עוזבת את העיתון וחוזרת ל-TheMarker שם תצטרף ל-TheMarker Tv.
  • הממשלה אישרה פה אחד את מינויו של יוני בן מנחם לתפקיד מנכ"ל רשות השידור.
  • טל שלו מונתה לכתבת המדינית של וואלה. שלו, שימשה בשנה האחרונה כסגנית ראש מערכת החדשות של האתר. פינחס וולף, המסקר היום עבור וואלה גם את התחום המדיני, ישמש ככתב הפוליטי והפרלמנטארי של האתר. לתפקיד סגן ראש מערכת החדשות ימונה ברק שר.
  • יואב זיתון מונה לכתב הצבאי של  ynet.  הוא יחליף את הכתב הוותיק חנן גרינברג. 
  • סבב מינויים במעריב: נטע ליבנה, ראש מערכת החדשות מונה לסגן עורך העיתון ועורך "סופשבוע"  במקומו של דורון כהן שמונה לעורך הראשי של אתר  nrg. יואב ריבק ועומר ברק ישמשו במשותף כראשי מערכת החדשות. ועוד במעריב – 3 כתבים חדשים: זוהר שחר לוי מונתה לכתבת המשפט בירושלים, תומר לוי יסקר את איזור השרון וזיו ציון מונה יסקר את איזור העמקים.
  • יעל גולן מונתה לעורכת המשנה של תכנית התחקירים של קשת "עובדה". ניר שחק, ששימש כעורך המשנה בעונה הקודמת, יצטרף לצוות הכתבים של התכנית. צח שפיצן, כתב ידיעות אחרונות, יצטרף גם הוא ככתב לצוות התכנית. אייל גונן, שערך את התכנית בעונה החולפת יערוך אותה גם בעונתה הבאה.
  • שלושה כתבים חדשים מונו למוסף תרבות מעריב המתחדש. עופר מתן ישמש ככתב הקולנוע של המוסף, אלעד בילו ישמש ככתב בידור ומדיה והילו גלזר מונה לכתב מגזין במוסף.
  • איתן מרקוביץ מונה לעורך מוספי הכלכלה של מעריב. בעקבות המינוי, החליט יהודה שרוני לפרוש מתפקידו כעורך הכלכלי של מעריב,  עם זאת הוא יישאר בעיתון.
  • חיים גריידינגר מונה לכתב מעריב לענייני חרדים. גריידינגר היה בעבר כתב מקומון באשדוד ובימים אלה הוא מגיש ועורך ברדיו קול חי ובקול החרדי. קראו בלינק על חילופי תפקידים בתחנות רדיו חרדיות. וגם – נתוני סקר TGI על התקשורת החרדית.
  • אביה בן דוד תערוך את מגזין "את" של מעריב. עופרה מזרחי, שעורכת את המגזין למעלה מ-15 שנה תשמש, כך מסתמן, כעורכת על לתחום ותהיה אחראית גם על המוסף השבועי "סגנון".
  • עידו רוזנבלום יפסיק לכתוב את טורו המוסף השבועי של ישראל היום, זאת לאחר שהתבקש על ידי העורכים להימנע מלהביע דעות פוליטיות במסגרת הטור.

 

תאריכי מנוף

1.10 יום הקשיש הבינלאומי

1.10 11 שנים לאירועי אוקטובר 2000

2.10 יום ההזדהות עם בעלי חיים במשקים חקלאיים

7.10 יום כיפור

11.10 יום בריאות הנפש הבינלאומי

12.10 חג סוכות

16.10 היום הבינלאומי נגד מקדונלד'ס

29.10 יום הזיכרון לטבח כפר קאסם

31.10 ליל כל הקדושים

© 2010 Agenda Designed & Built by Ronen Eidelman Suffusion WordPress theme by Sayontan Sinha