צעדים בעבודה עם התקשורת

במסגרת ההכשרה המקצועית, יקבלו הארגונים הכשרה שכוללת בניית תכנית אסטרטגית לתחום התקשורת, טכניקות מעשיות וטיפים שימושיים לעבודה נכונה ויעילה עם התקשורת.

א. צעדים לעבודה עם התקשורת

1.הגדירו את המטרות: לפני שיוצאים לקמפיין תקשורתי, חשוב לנסח בצורה ברורה את המטרות הרצויות. חשוב שהמטרות יהיו ריאליות.
2. הגדירו את קהל היעד: הגדרת קהל יעד או קהלי יעד תעזור לקבוע את אופי תכנית המדיה.
3. הבינו מה הוא ה"סיפור": חשוב להבין מה מתוך העשייה של הארגון הוא סיפור עיתונאי, איזה זוויות יעניינו את העיתונות וכד'.
4. עצבו נקודת התייחסות נכונה לנושא (Framing): חשוב לדעת לעצב את הסיפור מנקודת המבט וההתייחסות שלכם ולא לתת לצד שכגד לעשות זאת. כך תגיעו להגיע להשפעה מרבית.
5. נסחו את המסר: חשוב לצמצם ולפשט את הנושאים אותם רוצים לקדם ל 2-3 מסרים פשוטים.

 ב. טיפים לדוגמא

  • אף פעם אל תשקר לכתב – הדברים בדרך כלל מתגלים והאמינות תיהרס
  • תן כבוד למקצועיות של הכתב – הכתב אינו חבר, הוא איש מקצוע שעימו ניתן לפתח קשרי ידידות אבל יש לזכור תמיד שהוא בראש וראשונה איש מקצוע. רוב העיתונאים עובדים על פי כללי אתיקה ברורים ולא ניתן "לקנות" אותם במתנות או הטבות.
  • דבר בשפה מובנת – לארגונים רבים יש ז'רגון פנימי, הצהרות שמובנות רק לאנשים העוסקים בתחום וכדו'. חשוב לדבר בשפה שהציבור הרחב מבין.
  • החזר טלפונים – חשוב להתייחס לכל פנייה של כתב. התעלמות מפניות תגרום לכך שהכתבים יפסיקו ליצור קשר. גם כשלא יודעים לענות, רצוי להפנות את הכתב למי שיוכל לעזור לו.
  • התחשב בדד ליין – בתכנון פנייה לכתב או בהתארגנות לתגובה לפניית כתב יש לקחת בחשבון את ה"דד ליין" שלו (הזמן בו הוא אמור להגיש את הכתבה). איחור במתן תגובה או העברת מסר כלשהו לעיתונות מסכן את הפרסום ואף עלול לגרום לכך שהכתב ייפנה לגורמים אחרים לתגובות בהמשך.

 ג. מה חשוב לדעת בעבודה עם התקשורת

  •  מיפוי התקשורת בישראל
  •  דרך התקשרות עם עיתונאים וטיפוח קשרים עם עיתונאים
  •  ניסוח וכתיבת הודעות לעיתונות
  •  שיווק פעילויות הארגון כ"סיפורים תקשורתיים"
  •  מיומנויות רדיו וטלוויזיה
  •  שימוש בטרמינולוגיה של התקשורת
  •  איך עובדים עם "מקורות"
  •  תגובות לכתבות בעלות אופי שלילי וניהול משברים
  •  התנסחות בראיון עומק
  •  התנסחות בתגובות מהירות
  •  עבודה עם עיתונות זרה, ארצית, מקומונים, שבועונים ועוד
  •  תכנון תקשורתי-אסטרטגי
  •  עיצוב המסרים וה"סיפורים" על פי נקודת התייחסות מתאימה (framing)
  •  בניית אירועים תקשורתיים ומסיבות עיתונאים
© 2010 Agenda Designed & Built by Ronen Eidelman Suffusion WordPress theme by Sayontan Sinha