סדנאות והרצאות

ניתן להזמין מאנו סדנאות והרצאות בתחום העבודה עם תקשורת. הסדנאות נבנות בהתאמה לצרכיי הארגון ולאחר בדיקה מקדימה עמו. השירות ניתן בסבסוד חלקי. ישנן סדנאות והרצאות המועברות על ידי צוות אנו וישנן כאלו המועברות על ידי מרצים/ות חיצוניים/ות.

בין הסדנאות וההרצאות שאג'נדה מקיימת:

  1. תקשורת ככלי להעצמה ולשינוי חברתי: לתקשורת תפקיד מהותי וחשוב ביצירת דימויים ובקביעת סדר היום הציבורי. בכוחה של התקשורת להעלות נושאים לסדר היום ובאותה מידה להתעלם או להפחית מחשיבותם. כלי התקשורת מהווים במה שהיא "כיכר העיר הדמוקרטית", בה מתנהלים דיונים על עניינים פוליטיים, חברתיים ותרבותיים. שימוש נכון בתקשורת ועבודה אסטרטגית נכונה וחכמה, תוך היעזרות בטקטיקות מקצועיות, מאפשרים העברת מסרים ליצירת שינוי חברתי.  לכן, חשוב להכיר את כלי התקשורת ולדעת כיצד לפעול מולם ואיתם. בסדנה נסקור את הדרכים בהם אנשי ציבור, פעילים חברתיים וכד' יכולים לעבוד עם התקשורת לקידום מטרותיהם. נדבר על איך יוצרים אג'נדה ממוקדת וספציפית ואיך גורמים לתקשורת להתעניין בה.
  2. מפת התקשורת הישראלית: המפגש יכלול סקירה והכרות עם כלי התקשורת הפועלים בזירה הישראלית: רדיו, טלוויזיה עיתונות כתובה ועיתונות מקוונת. הכרות עם מפת התקשורת וההבנה כיצד פועלת התקשורת, תסייע להבין את החשיבות של הופעה על הבמה התקשורתית, לקידום מטרות ופעילות של כל אחת ואחת מהמשתתפות.
  3. בניית אסטרטגיה תקשורתית לארגון: בסדנא ילמדו המשתתפים כיצד לבנות ולתכנן אסטרטגיה תקשורתית לארגון. בעזרת "מודל הפירמידה" יבחנו ויוגדרו התשתית התקשורתית שעומדת לרשות הארגון, מטרות תקשורתיות ממוקדות של הארגון, קהלי היעד, מסגור של נושאים שהארגון עוסק בהם, מגוון טקטיקות תקשורתיות ועוד.
  4. ניסוח מסרים לתקשורת: בסדנא זו ילמדו המשתתפים כיצד לנסח מסרים בהירים ומשכנעים לצורך העברתם באמצעי התקשורת (בראיונות, בכתיבת הודעות לעיתונות, בשיחות רקע עם עיתונאים וכד'). העברת המסר בצורה מדויקת ומשכנעת היא שיאו של תהליך העבודה עם התקשורת וכן המבחן למידת ההצלחה שלו. לכן תכנון המסר ויכולת לנתח ולדייק את המסרים שלנו הם כלים מרכזיים שניתן ללמוד אותם ולשכללם.
  5. כתיבת מאמרי דעה: בסדנא ילמדו המשתתפים לעשות שימוש ביתרונות הייחודים של מאמרי דעה להעברת מסרים ולהשפעה על דעת הקהל והשיח הציבורי. המשתתפים ילמדו לאתר הזדמנויות תקשורתיות לכתיבת מאמרים, להכיר את המבנה הרצוי של מאמר דעה, לשווק מאמר דעה לכלי תקשורת שונים וכן לשלב את מאמרי הדעה כחלק מהאסטרטגיה התקשורתית הארגונית.
  6. ראיונות בתקשורת – סימולציה מול מצלמה: מטרת הסדנא היא ליטוש המיומנויות התקשורתיות הדרושות לשם הופעה מקצועית, בוטחת, אמינה ומשכנעת מול התקשורת הכתובה ובראיונות רדיו וטלוויזיה. בסדנא יועבר חומר תיאורטי שלאחריו יתבצע תרגול בו יתנסו המשתתפים בהופעה מול המצלמה בסיטואציות של ראיון אולפן וראיון שטח. התרחישים והסימולציות מותאמים לסדר היום התקשורתי של משתתפי הסדנא. הסימולציות מצולמות בוידיאו ומנותחות לאחר מכן, להפקת לקחים ולשיפור מיידי במיומנויות המשתתפים.
  7. קמפיינים ציבוריים-תקשורתיים אפקטיביים – עשו זאת בעצמכם/ן: סדנה עבור אקטיביסטים/יות וארגונים חברתיים לייזום ויישום של מסעות ציבוריים תקשורתיים מחוללי שינוי, במינימום תקציב.  בסדנה ילמדו כלים ליצירת קמפיין ציבורי אפקטיבי,  בעל נראות גבוהה ומחולל שינוי דרמטי בסדר היום הציבורי-חברתי בישראל. מטרת הסדנא היא לצאת עם חבילת משימות ממוקדות אותן יהיה ניתן ליישם מיידית בארגון, תוך השקעה כספית מינימאלית ולצאת לקמפיין הציבורי המיוחל.
  8. פלטפורמות אינטרנטיות לשינוי חברתי: מטרת הסדנא היא היכרות עם הפלטפורמות האינטרנטיות העצמאיות והאפשרויות הטמונות בהן, לקידום אג'נדות חברתיות ואג'נדות פרטיות. הסדנא כוללת היכרות עם גוגל והכוח שלו לעצב תודעה וכן הסברים והדגמות לגבי התועלת שבשימוש בבלוגים, בפייסבוק ובטוויטר וכיצד לעשות בהם שימוש מיטבי. בנוסף יערך ניתוח של קמפיין ויראלי.
  9. עריכת חדשות: מטרת הסדנא היא הצגת מבנה מהדורת החדשות של כלי התקשורת האלקטרוניים, הבנה של תהליך קבלת ההחלטות במערכות החדשות ופיתוח היכולת לקידום נושאים חשובים במהדורות המרכזיות. במהלך המפגש תיערך סימולציה של דסק חדשות בתחנת טלוויזיה. משתתפי הסדנא יפרסו את כל הנושאים שעל סדר היום, יעלו רעיונות לכתבות במגוון נושאים אקטואליים וכמו כן בנושאים הנוגעים לעבודתם. אחרי הצגת מבנה של מהדורת חדשות בטלוויזיה, יילמדו הקריטריונים לבחירת נושאים והרכבת ליין-אפ חדשותי ותיבנה מהדורת חדשות מרכזית לשידור.
  10. סדנא בשיווק ובמיתוג חברתי (בהנחיית רמי הסמן): בסדנה נתעמק בתחום החדשני ופורץ הדרך של פיתוח אסטרטגיית שיווק ומיתוג לקידום שינוי חברתי, שינוי התנהגותי וניהול מאבקים חברתיים. בתחילה, נתמקד בניתוח המושגים: שיווק רעיונות מול שיווק חוויות. ננתח את הפקטור המרכזי המשפיע על השוק המודרני – תודעתנו. נבחן כיצד ניתן ליישם את השימוש בכלים של אסטרטגיית שיווק ומיתוג הלקוחים מהעולם העסקי, בהובלת שינוי חברתי. נמפה את תהליך התכנון האסטרטגי של שיווק חברתי. נבחן את מרכיבי המותג החברתי. נחקור את סביבת התקשורת החברתית. נגדיר קהלי יעד, משימות ויעדים; נבין את סביבת התחרות. נגדיר את מרכיבי תהליך הפיתוח של אסטרטגיית מותג חברתי. הדיון המקצועי בסדנה ילווה בהצגת שלל דוגמאות מהשטח. מטרת הסדנה להעמיד לרשות משתתפיה כלים יישומיים בניהול תהליכי גיבוש אסטרטגיית מותג חברתי.
© 2010 Agenda Designed & Built by Ronen Eidelman Suffusion WordPress theme by Sayontan Sinha